Khasiat Softgel Rayhanah Dalam Merawat Penyakit Asthma

Khasiat Softgel Rayhanah Dalam Merawat Penyakit Asthma

Terdapat pelbagai jenis rawatan dan perubatan untuk merawat penyakit asthma. Sebelum ini kita menceritakan tanda dan gejala asthma beserta langkah pencegahan untuk mencegah asthma (Tanda dan Gejala Asthma Dan 4 Langkah Pencegahan).

Untuk post kali ini, kita akan merungkai khasiat softgel Habbatussauda, minyak zaitun dan minyak kelapa dara dalam membantu untuk merawat penyakit asthma.

SOFTGEL HABBATUSSAUDA

Pengambilan habbatussauda setiap hari dilihat dapat mengurangkan keradangan serta mengelakkan daripada laluan udara kekal sempit.

Satu kajian menunjukkan dengan mengambil habbatussauda, ia dapat meningkatkan prestasi fungsi paru-paru serta mengurangkan keradangan.



Ini kerana habbatussauda mempunyai bahan bio-aktif utama iaitu Thymoquinone (TQ). Thymoquinone bersifat anti-keradangan dan anti-oksidan yang membantu mengurangkan keradangan serta membantu memelihara sel-sel badan.

SOFTGEL MINYAK ZAITUN

Pengambilan minyak zaitun dapat mengurangkan kekerapan mendapat serangan asthma.

Kajian menunjukkan bahawa minyak zaitun dapat dikaitkan dengan penurunan risiko serangan asthma.



Hal ini kerana oleic acid dalam minyak zaitun mempunyai sifat anti-keradangan (anti-inflammation) yang dapat mengurangkan keradangan dalam pesakit asthma.

SOFTGEL MINYAK KELAPA DARA

Kajian menunjukkan tanda dan gejala asthma berkurangan ketika mengambil minyak kelapa dara.

Minyak kelapa dara juga tidak mempunyai kesan sampingan jika diambil.



Ini kerana minyak kelapa dara mempunyai sifat anti-keradangan dan anti-viral, yang dapat mengurangkan keradangan dan menghapuskan bendasing luar dalam pesakit asthma.


Dapatkan softgel ekstrak perahan minyak asli dan semulajadi Rayhanah dengan jaminan KKM dan sijil halal JAKIM.


Ketahui Kebaikan Yang Ada Pada Softgel Rayhanah



SUMBER RUJUKAN


Related products